Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.12.2018, Milan Šurkala, aktualita
Boj se záškoláctvím vyřešili v Číně velmi zvláštní cestou. Do zdejších školních uniforem totiž implantovali GPS lokátory, takže se neustále ví, kde je který student. Spolu s rozpoznáváním tváří jde o takřka neprůstřelný systém sledování.
Pate1973 (260) | 1.1.201919:18
Aniž bych chtěl hájit totalitu v Číně.Kdo si myslí,že by země s takovým počtem obyvatel různých etnik a kultur fungovala na principu demokracie je nebezpečný idealista nevidící ani na nejbližší roh reality.Jediné co drží tuto zemi a její obyvatele pohromadě a relativně v klidu je pevná ruka totalitního režimu a může se to někomu nelíbit ale pokud není úplně tupý musí to uznat.Občanskou válku a různé revoluce v zemi s takovým vojenským potenciálem včetně jaderných zbraní to je opravdu něco co nechcete ani v tom nejhorším snu.A tohle si naštěstí uvědomují i amíci kteří jinak neváhají strkat frňák kam se jim zlíbí a víme všichni jak to dopadá.Jinými slovy jejich snaha o kontrolu obyvatelstva je naprosto legitimní a všechny vlády světa se o to vehementně snaží a všechny znamená všechny včetně těch rádoby demokratických.
Odpovědět1  0
Hraderik (86) | 31.12.201810:45
Ať už se to někomu líbí nebo ne tak je to jen další nezbytný krok v udržení přelidněné společnosti. Když lidé žili v tlupách do 150 členů tak nepotřebovali nic, veškeré údaje si dokázal člověk zpracovat sám což jednotlivce i skupiny zavazovalo dodržovat i ústní dohody, jinak by se v rámci takto malé komunity odepsali nebo byli vyloučeni.

Když se začala společnost rozrůstat a lidi už nebyly schopni vlastními silami pojmout všechny sociální vazby a interakce mezi sebou začaly vznikat první dozorčí složky, které kontrolovaly dodržování dohod mezi lidmi jak pořádkových tak hlavně obchodních.

Další společenský nárůst zapříčinil, že už ani dozorčí složky nedokázaly uhlídat tak velké množství lidí a nastoupila potřeba ­"vyšší moci­" a roli hlavního dozorce přebral bůh, který viděl všechno. V podstatě bylo náboženství další kontrolní složkou a kdo nechtěl přijmout tato pravidla byl odstraněn, jelikož lidé jsou evolučně naprogramování žít v kolektivu a tak je pro pořádek lepší pokud všichni uznávají byť špatného boha než když si každý dělá co chce. Protože i špatný bůh dává lidem pravidla, klid a jistoty, pokud se jim řídí většinová společnost.

Bohužel v době, kdy se střetává spousta náboženství, která jsou mnohdy mezi sebou nekompatibilní a právo a soudy jsou zahlceny, je jedinou cestou na zachování pořádku a pravidel globální síť, kde budou všichni dohledatelní a ta bude lidem zaručovat jejich práva a bezpečnost. Poklud budou všichni žít s vědomím, že každý jejich krok je sledován bude je to nutit dodržovat společenské dohody ­(od přecházení na zelenou po zaplacení složenek­). Samozřejmě jako vždy v minulosti i tu platí pravidlo, že každý systémový narušitel bude ze společnosti odstraněn a je to tak dobře, jinak by lidstvo ani přežít nemohlo.
Odpovědět3  1
Blaazen (241) | 31.12.201814:02
V Číně nejde o přežití lidstva, ale o přežití totalitního režimu. U nás studenti v roce 1989 zvonili klíčema a vyzvonili si demokracii. V Čině na náměstí nebeského klidu v roce 1989 studenty postříleli a dneska si je očipovali.
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 31.12.201814:24
V číně jde vždy výhradně o přežití lidstva a civilizace. Jenže oni za lidi považují pouze číňany a za civilizované opět pouze číňany, kteří dodržují čínská pravidla. A jelikož se jejich civilizace táhne již nějakých 6000 let, zatímco všechny další nejpozději kolem půlky této doby zanikly, tak.. Neřeknu, že mají pravdu, ale minimálně jejich metody očividně fungují. Zato demokracie nikdy nikde nefungovala a patrně ani fungovat nebude. Pardon, s vyjímkou stavu, kdy si lidé v Neměcku v zoufalství zvolili za šéfaadolfa s knírkem. To je nejlepší, k čemu může demokracie a ­"svoboda­" vést. Druhou nejlepší variantou je zničení státu a národa, třetí je rovnou vymření zmíneného.
Odpovědět3  3
Deluxa (225) | 2.1.20199:45
a ty si myslis ze zijes teraz v demokracii? .,,alebo ze tu nejaka vobec niekedy bola? :D to je dost naivne....
Odpovědět0  0
Andir (749) | 2.1.201912:29
víš zatím se nic lepšího než demokracie nevymyslelo, zde máš nějaké jistoty jaké máš tam, přejdeš špatně přes ulici a jsi v háji, řekneš něco proti režimu a si mrtvej, ne díky at si to nechají a komu se to líbí at tam jde jo počkat ono se tam nikomu nechce :D
Odpovědět1  0
Hraderik (86) | 1.1.20192:13
Rozhodně bych Číňany neobviňoval z nevzdělanosti nebo agresivity, jelikož celá jejich společnost vychází z Konfucianismu ­- tedy do popředí se staví rozum, vzdělání, odpovědnost, pozitivní postoj ke světu a lidské jednání.

Vše záleží na společenské dohodě, pokud se většina lidí shodne na tom, že socialismus a komunismus je nejlepší cesta, tak se logicky odstraní všichni odpůrci a rozvraceči, jelikož na ně není většinová společnost prostě zvědavá, ježto ta chce žít hlavně v klidu, míru a v rámci legitimních pravidel a je to právě tato většinová společnost, která pak volá po smrti třeba Horákové a dalších, protože prostě v kontextu doby jdou tito lidé proti davu. Až se dav rozhodne, že je lepší cesta demokracie, tak se naopak začnou nahánět komunisté atd.
Odpovědět2  2
durib (290) | 3.1.201917:51
Nikoliv. V totalitě režimu nepohodlní prostě zmizí. Zato v demokracii i nepohodlná menšina má svůj prostor se vyjádřit a nebýt persekovaná. Máte úplně pomýlené představy o tom, jak to chodí.
Odpovědět0  1
sroobik (627) | 3.1.201919:35
to urcite.. preto despotovia z EK vymysleli pojem ­"nenavistne­" prispevky v diskusiach, co v preklade znamena mazanie nepohodlnych diskusii. U nas dokonca donedavna hlavny despota Fico chce zrusit anonymne diskusie, aby sa mu lahsie hladali osoby, ktore si dovolili poukazat na to ako sa tu veselo rozkrada stat.. To je ta tvoja demokracia a tak to v nej chodi.
Odpovědět0  0
durib (290) | 3.1.201923:36
Ne, tohle není ničí demokracie. Tímhle se akorát z demokracie stává postupně totalita a ze svobodné společnosti společnost nesvobodná. Já s těmito věcmi nesouhlasím a bojuji proti nim, aby naše zřízení zůstalo takové, jaké je v mém zájmu. Však se sám zamysli, jestli náhodou některé věci, se kterými teď souhlasíš, nějakým způsobem zbytečně nepodrývají svobodu společnosti.
Odpovědět0  1
sroobik (627) | 4.1.20190:06
akonahle ­"demokraticky zvoleni­" zastupcovia ludu zacnu prijimat zakony a opatrenia namierene proti a v neprospech toho ludu, tak to prestava byt demokracia ­- a to je to, co tu dnes mame. Najlepsie to opisal isty pan Orwell ­- vsetci sme si rovni, ale niektori su si rovnejsi. Este mam jeden citat, ale ten neviem kto povedal :­) Keby volby dokazali nieco zmenit, tak ich davno zrusia.
Odpovědět0  0
Nitram1980CZ (131) | 30.12.201820:40
Zdravím nechápu větu­-Myslelo se dokonce i na oblečení uniformy někým jiným.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4983) | 30.12.201820:48
Že si někdo obleče ­(nebo pronese přes detektory­) uniformu jiného studenta, aby to vypadalo, že je ve škole, zatímco ten se bude flákat někde jinde.
Odpovědět0  0
DarkRichelieu (1234) | 30.12.201819:36
U nás by se to hodilo taky na školách i s kamerami. Oni by se pak třeba někteří rodiče divily jak se jejich vzorné děti ­"čti spratci­" chovají. Lidi v podmínce nebo na celoživotních dávkách by to určitě taky ocenily. Nejspíš i naši poslanci by si to zasloužily, aby se vědělo jak makaj pro naše blaho.
Odpovědět4  2
wrah666 (6205) | 31.12.20180:24
Jo, poslanci by měli v první řadě sedět v PS, ať už se jedná nebo hlasuje nebo.. Ne, že mají přítomnost s bídou 50% a v pracovní době si řeší zasedání různých správních rad a podobně. Potažmo že mají ­"dovolenou­". Ať si udělají dovolenou o prázdninách a třeba na nový rok, všichni současně, ale jinak ať něco dělají. za ten žebrácký plat, který s náhradami začíná na 150 tisících hrubého.

PS: Samozřejmě omluva nemoc, a když je služebně mimo republiku, ale to se poslance moc netýká.
PPS: a ohledně celoživotních pobíračů dávek, tak je to velmi jednoduché: NIC nedávat, naopak, ať dotyčný prokáže z čeho žije. A jak neprokáže, šup za katr. Není nutné zjišťovat, jestli ­"jen­" maká na černo, krade, překupničí kradené zboží, prodává drogy, pase dívčiny.. Prostě automaticky přidělené nucené práce, ať vykonával jakoukoliv bohulibou činnost. A když jsme u toho, tak než se přizná děcku sirotčí důchod, tak automaticky test otcovství, jestli opravdu bylo zemřelého. Test stojí směšné 4000, jeden jediný důchod vyjde na víc.
Odpovědět4  1
sroobik (627) | 30.12.201818:49
Black Mirror S04e02 Arkangel
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.